ابزارهای مارکتینگ تکنولوژی (مارتک) در تعامل با مشتری

به گزارش مجله سرگرمی، کسب و کارها برای ایجاد یک بازاریابی پیروز باید ابزارهای مارکتینگ تکنولوژی (مارتک) در تعامل با مشتری را به خوبی بشناسند. امروزه استفاده از فناوری بازاریابی باعث ایجاد روابط قوی با مشتریان و پیشی گرفتن از رقبا می گردد. گاهی کسب و کارها بودجه زیادی برای بازاریابی ندارند. آن ها نمی توانند هزینه زیادی را برای مشاوره و ارائه راه چاره صرف نمایند. در نتیجه بسیاری از نیازهای بازاریابی آن ها برآورده نمی گردد. شاید برترین کار استفاده از مارکتینگ تکنولوژی (مارتک) باشد. گزینه ها در این زمینه بسیار زیاد هستند. در عین حال راه ساده ای پیش رو نیست. آن ها باید بتوانند ابزارهای تکنولوژیک در زمینه بازاریابی را با هم به درستی ترکیب نمایند. در این مقاله از مجله خبرنگاران به آنالیز استفاده از مارتک در بازاریابی پرداخته ایم.

ابزارهای مارکتینگ تکنولوژی (مارتک) در تعامل با مشتری

مارکتینگ تکنولوژی یا مارتک (Martech) چیست؟

این نوع فناوری از بازاریابی که با نام MarTech هم شناخته می گردد طیف وسیعی از نرم افزارها و ابزارها را توصیف می نماید که در دستیابی به اهداف یا اهداف بازاریابی به ما یاری می نمایند. هنگامی که یک تیم بازاریابی از گروهی از فناوری های بازاریابی استفاده می نماید، این به اسم مجموعه فناوری بازاریابی آنها شناخته می گردد. MarTech به اسم اصلی در کمپین های بازاریابی دیجیتال تبدیل شده است، اما می تواند برای بهینه سازی فعالیت های بازاریابی در هر کانال بازاریابی استفاده گردد. گاهی اوقات ممکن است مارتک با Adtech اشتباه گرفته گردد. تفاوت بین این برنامه ها مشابه تفاوت بین بازاریابی و تبلیغات است. در حالی که مارتک به فناوری اشاره می نماید که به ایجاد، ارتباط و ارائه پیشنهادات یاری می نماید، adtech موکدا برای تأثیر بر رفتار خریداران با ارتقاء پیشنهادات استفاده می گردد. به اسم مثال، نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) مارتک است، در حالی که بسترهای تبلیغاتی اجتماعی adtech هستند.

تعامل مشتری با مارکتینگ تکنولوژی (مارتک) با NPS

یکی از ابزارهای تکنولوژی بازاریابی یا مارتک در بحث تعامل مشتری، NPS است. NPS همان شاخص خالص مروجان است. ابزاری برای سنجش اندازه طرفدارای و وفاداری مشتریان. سرعت و سادگی این ابزار باعث شده تا در سال های اخیر به اسم یکی از ابزارهای مهم در زمینه سنجش وفاداری مشتری شناخته گردد. بر اساس داده های مجله فورچون، از این شاخص در بیش از دو سوم شرکت ها استفاده می گردد. شرکت هایی چون زیمنس، فیلیپس، آمریکن اکسپرس و جنرال الکترونیک از NPS برای سنجش وفاداری مشتری استفاده می نمایند.

بیشتر بخوانید خرده فروشی چیست و چه اهمیتی دارد

استفاده از ابزار اتوماسیون بازاریابی برای تعامل مشتری

به اسم یک کسب و کار کوچک و یا استارتاپ اگر تصمیم به بازاریابی دارید، باید مطمئن شوید به ازای هر دلار بازاریابی هزینه شده، هدف شما برآورده خواهد شد. بنابراین استفاده از شخص مناسب، مکان مناسب و زمان مناسب بسیار مهم است. شاید ارزشمندترین ابزار برای یاری به این امر ابزار اتوماسیون بازاریابی باشد که به شما امکان می دهد ارتباطات شخصی و چند کاناله ای را بر اساس سفر مشتری ایجاد کنید. بعلاوه شما می توانید فرایند هایی مانند پر کردن فرم ها را اتوماتیک کنید. در تعامل با مشتری ابزار اتوماسیون بازاریابی یکی از ابزارهای مارکتینگ تکنولوژی یا مارتک محسوب می گردد.

تعامل با مشتری با ابزار برنامه ریزی محتوا در تکنولوژی مارکتینگ (مارتک)

یکی از ابزارهای مارکتینگ تکنولوژی یا مارتک، برنامه های برنامه ریزی بازاریابی محتوا هستند. کسب و کارها باید بتوانند روایت خود را به درستی مطرح نمایند. آن ها باید داستان های قدرتمندی بسازند تا مشتریان را جذب نمایند. هر داستان روایتی است که قدرت برند تجاری را تعیین می نماید. سرمایه گذاری مناسب بر روی ابزارهای برنامه ریزی بازاریابی محتوا و سازمان دهی به روایت ها بسیار مهم است. این روایت ها در کانال های مختلف بازاریابی منتشر و نام تجاری برند را مطرح می نمایند.

تعامل مشتری با ایجاد یک پلتفرم بازاریابی تاثیرگذار در مارتک

یک پلتفرم بازاریابی تاثیرگذار در شناسایی مشتری و افزایش تعامل با مشتریان بسیار تاثیرگذار است. چنین پلتفرم بازاریابی در مارکتینگ تکنولوژی (مارتک) می تواند نفوذ اجتماعی گسترده ای ایجاد کند. شما با استفاده از این بستر تاثیرگذار می توانید درک کنید که کدام مشتریان در جذب مشتریان دیگر با نام تجاری شما تاثیرگذار هستند. شناسایی این افراد باعث می گردد تا بر مبنای عملکرد آن ها رفتار کنید. بسیاری از بازاریابان با استفاده از این رفتارها استراتژی های بازاریابی آینده خود را تدوین می نمایند.

تعامل مشتری مبتنی بر رسانه های اجتماعی در تکنولوژی مارکتینگ

خدمات و تعامل مشتری مبتنی بر رسانه های اجتماعی در مارکتینگ تکنولوژی (مارتک) دیگر یک مزیت محسوب نمی گردد. در حال حاضر یک انتظار از جانب مصرف نمایندگان است. شما باید جوابگوی مشتریان در رسانه های اجتماعی باشید. به شکایت های آنان رسیدگی کنید و در عین حال از تعریف و تمجید آن ها حمایت کنید. شما باید در رسانه های اجتماعی فعال عمل کنید.

استفاده از برنامه هدف گذاری مخاطبان در مارتک

برای تعامل مشتری در مارکتینگ تکنولوژی یا مارتک، هدف گذاری مخاطبان از اهمیت بالایی برخوردار است. شما باید در زمان مناسب و در مکان مناسب مخاطبان را هدف قرار دهید. این هدف گیری اگر به صورت اتوماسیون انجام گردد مخاطبان در حین سفر آنلاین جذب شما خواهند شد. بدون برنامه و فناوری های هدف گذاری، هزینه زیادی صرف این موضوع می گردد. بسیاری از کسب و کارها به علت عدم استفاده از برنامه های هدف گذاری در کوتاه مدت و بلندمدت زمان و هزینه زیادی را هدر می دهند.

ایجاد یک بستر مدیریت ارتباط و تعامل مشتری با استفاده از مارتک

در مارکتینگ تکنولوژی پلتفرم های مدیریت ارتباط و تعامل مشتری از اهمیت زیادی برخوردارند. ایجاد یک CRM مناسب می تواند تاثیر زیادی در رشد و توسعه فعالیت های کسب و کار شما داشته باشد. آموزش در خصوص برترین استفاده از این پلتفرم هم اهمیت زیادی دارد. بازاریابان باید با استفاده از استراتژی مناسب بر روی چنین بستری سرمایه گذاری درستی داشته باشند.

بیشتر بخوانید اهمیت مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) در خرده فروشی و تجارت الکترونیک

ابزار شنیدن و بازخورد در مارکتینگ تکنولوژی

استارتاپ ها و کسب و کارها در مارتک، برای تعامل مشتری احتیاج به ابزارهای مرتبط با شنیدن و بازخورد دارند. این ابزارها به شما اجازه می دهد به کسانی که خدمات ارائه می دهید، گوش دهید و در عین حال از آن ها بازخورد بگیرید. به خاطر داشته باشید که هدف برقراری ارتباط با مشتریان است. گوش کردن به آن ها باعث می گردد تا خدمات بهتری داده و اشتباهات گذشته را تکرار نکنید.

تاثیر چت بات ها و هوش مصنوعی در تعامل مشتری در مارتک

چت بات ها یا هر نوع هوش مصنوعی ابزاری مهم در مارکتینگ تکنولوژی (مارتک) محسوب می شوند. تعامل مشتری به وسیله این ابزارها افزایش می یابد. چت بات ها به اسم اولین لایه تعامل با مشتری، به برندها اجازه می دهند تا جوابگوی مصرف نمایندگان باشند. در نتیجه سطح بالاتری از خدمات به آن ها ارائه خواهد شد. در عین حال هوش مصنوعی و تحلیل داده باعث می گردد تا اطلاعات بیشتری از مصرف نماینده در اختیار برندها قرار بگیرد. با این اطلاعات می توان مشتریان را تحلیل و اندازه تعامل را بالا برد.

بیشتر بخوانید: بهبود ارتباط با مشتری به وسیله هوش مصنوعی مکالمه ای

استفاده از سرویس های بازاریابی اومنی چنل در تعامل مشتری

اهمیت اومنی چنل در مارکتینگ تکنولوژی (مارتک)، در تعامل مشتری بسیار زیاد است. تیم بازاریابی باید بتواند به وسیله پلتفرم های مختلف بازاریابی با مشتریان ارتباط برقرار کند. استفاده از برنامه های مناسب برای جوابگویی مناسب، استعلام و رسیدگی به شکایت های مشتری در بازاریابی اومنی چنل از اهمیت ویژه ای برخوردار است. چت بات ها و برنامه های مختلف با تکنولوژی های مدرن به یاری بازاریابی اومنی چنل می آیند تا تجربه ای فعال و رضایت بخش در هر کجا و هر زمان در فکر مشتریان و مصرف نمایندگان خلق گردد.

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره اومنی چنل در خرده فروشی

سیستم مدیریت محتوای وب در تکنولوژی های بازاریابی

سیستم مدیریت محتوای وب برای تعامل مشتری از اهمیت ویژه ای برخوردار است. وجود چنین سیستمی یکی از ملزومات اصلی در مارکتینگ تکنولوژی (مارتک) محسوب می گردد. با استفاده از سئوی مناسب محتوا و بازاریابی چنین محتوایی می توان تعامل مشتری را بالا برد. استفاده از فناوری های ترکیبی در این زمینه می تواند در صرف هزینه و زمان ارزان باشد.

پلتفرم اتوماسیون ایمیل

یکی از ابزارهای مارکتینگ تکنولوژی (مارتک)، پلتفرم های اتوماسیون ایمیل برای افزایش تعامل با مشتری است. این پلتفرم ها می توانند داده ها را به صورت اتوماسیون و در فرم مناسب به مشتریان انتخاب شده عرضه نمایند. به وسیله چنین پلتفرمی، شما مستقیما و شخصا با مشتریان ارتباط برقرار می کنید.

ابزار برنامه ریزی در رسانه های اجتماعی برای تعامل مشتری در مارکت

برای این که بتوانید به موقع جوابگو باشید، باید بتوانید در سریع ترین زمان ممکن واکنش های مشتریان را شناسایی کنید. استفاده از ابزارهای برنامه ریزی در رسانه های اجتماعی به اسم بخشی از ابزارهای تکنولوژی مارکتینگ می تواند یاری چشمگیری به شما بکند. تعداد زیادی از این برنامه ها در بازار وجود دارد. ابتدا باید بدانید در پی فعالیت بیشتر در چه نوع رسانه اجتماعی هستید. اگر اینستاگرام را ترجیح می دهید، از برنامه های مناسب برای این شبکه اجتماعی بهره ببرید. این برنامه ها قابلیت گزارش، جوابگویی و ایجاد تعامل مداوم با مشتری را دارند.

منبع:

نوشته های مرتبط

بهبود و تقویت ارتباط با مشتری به وسیله هوش مصنوعی مکالمه ای

پذیرش نقش تکنولوژی | کلید موفقیت در آینده خرده فروشی

ترند های مدیریت برندینگ در فضای دیجیتال در سال 2021

14 اصل مهم پیش از اجرای استراتژی بازاریابی دیجیتال

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: افق کوروش
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 156522

به "ابزارهای مارکتینگ تکنولوژی (مارتک) در تعامل با مشتری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابزارهای مارکتینگ تکنولوژی (مارتک) در تعامل با مشتری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید