اتریش کنترل های مرزی با تمام همسایگان خود را تشدید می نماید

به گزارش مجله سرگرمی، وزارت کشور اتریش از تشدید کنترل های مرزی با تمام همسایگان خود به منظور مهار بحران کرونا از فردا (دوشنبه) اطلاع داد.

اتریش کنترل های مرزی با تمام همسایگان خود را تشدید می نماید

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه اتریشی کوریر، اتریش تشدید کنترل های مرزی با همه همسایگان خود را در دستور کار قرار می دهد.

وزارت کشور اتریش روز یکشنبه اظهار داشت که از صبح دوشنبه باید کنترل های مرزی با همسایگان شدیدا گسترش یابد.

کارل نهامر، وزیر کشور اتریش بعد از ظهر امروز در این رابطه با همتای آلمانی خود هورست زیهوفر به صورت تلفنی تبادل نظر کرد. همچنین مذاکرات تلفنی دیگر با همتایان وزیر کشور اتریش در حال اجرا است.

نهامر تاکید نمود که تحرکات سفر باید به مینیمم مطلق کاهش یابد. بنابراین تنها استثنائات کمی وجود خواهد داشت که بدون شرط کاملا ضرورت دارند.

وی همچنین گفت: ما اکنون شبکه های کنترل را در مرزها شدیدا تشدید می کنیم تا بر پایبندی به قواعد کرونایی نظارت کنیم.

وی کنترل های مرزی را به عنوان یک موج شکن برای کنترل زنجیره مبتلایان دانست که به دلیل جهش های این ویروس شرایط خطرناک تری را ایجاد نموده اند.

پیش از این تصمیم اتریش انتقادهایی از طرف آلمان به طرح کاهش بعضی محدودیت از روز دوشنبه در اتریش وارد شده بود.

رئیس حزب سوسیال مسیحی و نخست وزیر ایالت بایرن آلمان ترکیبی از ویروس های جهش یافته و کاهش محدودیت های عجولانه در اتریش را به عنوان بدترین راه ارزیابی کرد.

دبیر کل حزب سوسیال مسیحی آلمان هم اتریش و جمهوری چک را متهم نموده بود که با سیاست های غیر مسئولانه خود موفقیت ها در مهار کرونا در آلمان را در معرض خطر قرار می دهند.

نهامر روز یکشنبه از مذاکرات مثبت با وزیر کشور آلمان اطلاع داد و از همکاری بر مبنای اعتماد آلمان در این دوران پر چالش قدر دانی کرد.

در مرزهای بین اتریش با مجارستان و اسلواکی از زمان بحران پناهندگان در سال 2015 کنترل های مرزی دائمی برای مقابله با هجوم پناهندگان وجود دارد. حدود یک ماه هم است که کنترل های مرزی اتریش با جمهوری چک و اسلواکی هم به دلیل افزایش آمار مبتلایان به کرونا در این کشورها تشدید شده است. اما در مرزهای اتریش با آلمان، ایتالیا، سوئیس و لیختن اشتاین تا به حال تنها کنترل های ضعیفی وجود داشت. این کنترل ها از روز دوشنبه به شدت تشدید می گردد.

براساس اطلاعات وزارت کشور اتریش این کنترل های مرزی باید توسط واحدهای پلیس و در همکاری خوب با نیروهای پلیس کشورهای همسایه محقق گردد.

قواعد سفر به اتریش تازه هفته گذشته تشدید شد. بر این اساس باید مسافران در سفر به اتریش ثبت نام نمایند و یک تست منفی کرونا را ارائه دهند. همچنین قرنطینه اجباری هم وجود دارد.

سباستین کورتس، صدر اعظم اتریش هم در سخنانی با وجود بعضی کاهش محدودیت های ارتباطی در کشورش که از روز دوشنبه شروع می گردد اظهار داشت: من بر این عقیده ام که شرایط در تابستان با توجه به واکسیناسیون بهتر خواهد شد و ما در بسیاری زمینه ها می توانیم به زندگی نرمال بازگردیم.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

وی اضافه کرد: اما من در عین حال اطمینان دارم که ماه های آینده دوران سختی خواهد بود. صدر اعظم اتریش تصمیم دولت برای کاهش محدودیت ها با توجه به تداوم آمارهای بالای مبتلایان را با آمادگی پایین مردم برای تداوم این محدودیت ها بعد از یک قرنطینه 6 هفته ای توجیه کرد.

وی هشدار داد که اگر آمارها همچنان افزایش یابد باید با تشدید اقدامات به آن واکنش نشان دهیم.

کورتس می خواهد در مبارزه با بحران کرونا واکسن هایی را از روسیه و چین در کشور خود فراوری کند. وی تاکید نمود که البته پیش شرط این اقدام تایید این واکسن ها در اتحادیه اروپا است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

وی نکات مهم در یک واکسن را ایمنی، در دسترس بودن و اثربخشی آن و نه مسائل ژئوپلیتیکی دانست.

بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در اتریش 423839 نفر به کرونا مبتلا شده و 8012 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

.

tafreh.ir: طفره | نگاه نقادانه به اخبار و رویدادهای روزانه

manotosport.ir: ورزش من و تو | مجله خبری و ورزشی، اخبار ورزشی

spaceweb.ir: مجله فضای وب | مجله فناوری های کابردی در گردشگری و مسافرتی

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 131268

به "اتریش کنترل های مرزی با تمام همسایگان خود را تشدید می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتریش کنترل های مرزی با تمام همسایگان خود را تشدید می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید