بلینکن: در برابر چین خواهیم ایستاد

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران به نقل از نشریه نیویورک تایمز، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا پس از ملاقات با امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه، در مصاحبه با نیویورک تایمز مدعی شد که واشنگتن-پاریس موضعی یکسان در عزم شان مبنی بر مقابله با نظم احتمالی جهانی به رهبری چین که در باطن به شدت غیر لیبرال است، دارند.

بلینکن: در برابر چین خواهیم ایستاد

بلینکن مدعی شد: هدف ما این نیست که جلوی نفوذ چین را بگیریم یا سعی کنیم چین را عقب نگه داریم. اما هنگامی که نوبت به دفاع از نظم بین المللی باز و آزاد می رسد، ما (در مقابل چین) خواهیم ایستاد.

بلینکن در ادامه ادعاهای چین هراسانه خود، دو سناریو متصور شد مبنی بر اینکه یا هیچ گونه نظمی وجود نخواهد داشت، یعنی دنیایی پر از هرج و مرج که ناگزیر منجر به وقوع درگیری می گردد و تقریباً به ناچار پای ما نیز به میان کشیده خواهد شد و یا سلطه چین.

به گزارش خبرنگاران، آنتونی بلینکن در حالی این ادعاها را بیان کرد که پیشتر نیز در بیانیه پایانی نشست سران ناتو که در بروکسل پایتخت بلژیک برگزار گردید و همچنین بیانیه پایانی نشست سران گروه هفت، ادعاهایی درباره نفوذ چین در دنیا و همچنین مداخله جویی های ارضی و موارد دیگر از قبیل منشاء ویروس کرونا مطرح شده بود که دولت پکن تمامی این ادعاها را به شدت رد و محکوم کرد.

علاوه بر این، چین همیشه به آمریکا و متحدان غربی اش درباره خط قرمز خود مبنی بر لزوم احترام به اصل چینِ واحد که مستلزم عدم تحریک جریان های جدایی طلب مناطق تابعه شامل تایوان، هنگ کنگ، ماکائو و تبت است؛ هشدار داده است.

با این وجود، آمریکا با استناد به رویکرد چرخش به ایندوپاسیفیک و با هدف ممانعت از قدرت یابی چین، دست به اقداماتی می زند که علاوه بر جدال دیپلماتیک، بیم رویارویی نظامی دو کشور را نیز افزایش می دهد.

tafreh.ir: طفره | نگاه نقادانه به اخبار و رویدادهای روزانه

manotosport.ir: ورزش من و تو | مجله خبری و ورزشی، اخبار ورزشی

spaceweb.ir: مجله فضای وب | مجله فناوری های کابردی در گردشگری و مسافرتی

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 149128

به "بلینکن: در برابر چین خواهیم ایستاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بلینکن: در برابر چین خواهیم ایستاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید