تداوم مناقشات لفظی بروکسل-برلین بر سر تشدید کنترل های مرزی در آلمان

به گزارش مجله سرگرمی، کمیسیون اروپایی مجددا به طرح کنترل های مرزی در آلمان برای مهار کرونا انتقاد وارد نموده و از همه کشورهای اروپایی خواست خط و مشی هماهنگی را در این راستا دنبال نمایند.

تداوم مناقشات لفظی بروکسل-برلین بر سر تشدید کنترل های مرزی در آلمان

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، انتقادها به تشدید کنترل های مرزی در مرزهای با جمهوری چک و اتریش برای مهار ویروس های جهش یافته از طرف آلمان همچنان ادامه دارد.

صف های طولانی کامیون ها در مرز بین جمهوری چک و آلمان تصاویری است که کمیسیون اروپایی در سخت ترین بحران های مالی از زمان تاسیس منطقه یورو بدون شرط می خواست از آن جلوگیری کند. اما امیدها در این باره امروز (دوشنبه) به ناامیدی بدل شد.

اجرای طرح ممنوعیت های سفر برای مسافران از اتریش و جمهوری چک از طرف آلمان امروز (دوشنبه) زنگ های خطر در بروکسل را به صدا درآورد. کمیسیون اروپا به شدت نگران هرج و مرج در بازار داخلی اروپا به دلیل این گونه ممنوعیت های تردد است.

کمیسر حقوقی اتحادیه اروپا در این رابطه نامه ای را به همه کشورهای عضو اتحادیه اروپا نوشته و درباره تصمیمات یکجانبه اخیر برای تشدید کنترل های مرزی ابراز نگرانی عمیقی نموده است.

آلمان بعد از گسترش ویروس های جهش یافته در خارج قواعد سفردر مرزهای خود در جنوب شرقی این کشور را تشدید نموده است. این مسئله نگرانی ها و نارضایتی هایی را در بین همسایگان اروپایی آلمان از جمله اتریش ایجاد نموده و این کشور سفیر آلمان را برای ارائه توضیحاتی در این باره به وزارت امور خارجه خود فراخوانده است.

فرانسه هم انتقادهایی را در این راستا به آلمان وارد نموده است.

البته دولت آلمان همچنان بر این رویکرد خود در مهار کرونا تاکید داشته و استفان زایبرت، سخنگوی دولت آلمان در کنفرانسی در برلین از این محدودیت ها حمایت نموده و گفته است: مرزها به دلیل شرایط خاص و تنها به طور موقت کنترل می گردد.

بر اساس اطلاعات یک سخنگوی وزارت کشور آلمان تا صبح امروز (دوشنبه) در مجموع 10 هزار نفر در مرزهای آلمان کنترل شدند و حدود نیمی از آن ها برگردانده شدند.

بر اساس تصمیمات اتخاذ شده از طرف دولت آلمان در حال حاضر تنها آلمانی ها و خارجی های دارای حق اقامت در این کشور می توانند از جمهوری چک و منطقه تیرول اتریش به آلمان سفر نمایند. تنها بعضی استثنائات برای کادر پزشکی ، رانندگان کامیون ها و کارگران فصلی کشاورزی وجود دارد.

دولت آلمان هنوز اعلام ننموده که کنترل های مرزی تا کی در این کشور ادامه خواهد داشت.

وزیر امور خارجه اتریش هم انتقاد شدیدی به این گونه اقدامات آلمان وارد نموده و گفته است: این اقدامات تاثیرات بسیار سختی بر تمام اتریش داشته و متناقض با درس عبرت هایی است که از بهار گذشته باید گرفته می شد.

کلمنت بیون، وزیر امور اروپایی فرانسه هم تصمیمات آلمان برای کنترل های مرزی با اتریش و جمهوری چک را سخت ارزیابی نموده و تاکید نمود که چنین تصمیمی در قلب اروپا عواقب گسترده ای خواهد داشت.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

وی گفت که در روز دوشنبه با سران کشورهای 3 ایالت همسایه در آلمان مذاکراتی را انجام می دهد تا اتفاقات غافلگیر نماینده بدی در مرزها اتفاق نیفتد. وی تاکید نمود که باید از بستن کامل مرزهای بین آلمان و فرانسه جلوگیری گردد.

در مرز بین آلمان و چک به دلیل تشدید کنترل های مرزی صبح روز دوشنبه ترافیکی به طول یک کیلومتر ایجاد شده است. این خبر را رئیس پلیس فدرال آلمان اعلام نموده و از زمان های انتظار طولانی برای افرادی که قصد عبور از مرز را دارند اطلاع داد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

کمیسیون اروپایی هم بار دیگر بر نارضایتی خود از کنترل های مرزی و ممنوعیت های سفر در آلمان را تاکید نمود. یک سخنگوی این نهاد اروپایی امروز (دوشنبه) تاکید نمود که توصیه های اخیر به کشورهای عضو این اتحادیه بسیار واضح است و باید قطب نمای همه کشورها باشد. در غیر این صورت خطر جدایی و اختلال در آزادی تردد وجود خواهد داشت.

وی اضافه نمود: ما از همه کشورهای عضو اتحادیه اروپا انتظار داریم از از این رویکرد هماهنگ پیروی نمایند. اگر همه با هم عمل نمایند و یک جانبه کار ننمایند اتحادیه اروپا کارآمدتر خواهد بود.

وی تاکید نمود که کمیسیون اروپایی با این مسئله موافقت نموده که سفرهای غیر ضروری از مناطق با موارد ابتلای زیاد به کرونا انجام نگردد. با این حال باید از بستن مرزها و یا ممنوعیت های سفر در این اتحادیه جلوگیری به عمل آید. کمیسیون اروپایی نامه ای را به همه کشورهای عضو این اتحادیه ارسال می نماید و از آن ها انتظار دارد که از همه دستورالعمل های مشترک پیروی نمایند.

tafreh.ir: طفره | نگاه نقادانه به اخبار و رویدادهای روزانه

manotosport.ir: ورزش من و تو | مجله خبری و ورزشی، اخبار ورزشی

spaceweb.ir: مجله فضای وب | مجله فناوری های کابردی در گردشگری و مسافرتی

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 132349

به "تداوم مناقشات لفظی بروکسل-برلین بر سر تشدید کنترل های مرزی در آلمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تداوم مناقشات لفظی بروکسل-برلین بر سر تشدید کنترل های مرزی در آلمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید