کوشش شناگران در سایه بی توجهی مسئولان، افزایش امیدها برای المپیک

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، دهمین دوره مسابقات شنا قهرمانی آسیا، رده های سنی به میزبانی هند برگزار گردید و کاروان شنا ایران با ترکیب مهدی انصاری، بنیامین قره حسنلو، سینا غلامپور، علیرضا یاوری، مهرشاد افقری، متین بالسینی، متین سهران، پوریا رسایی، علی جعفری و محمد حسن شکری راهی رقابت ها شد.

کوشش شناگران در سایه بی توجهی مسئولان، افزایش امیدها برای المپیک

ملی پوشان شنا ایران در حالی راهی رقابت ها شدند که از ابتدای سال دردسرهای زیادی بر سر راه آنها درباره استخر آزادی تنها استخر استاندارد کشور وجود داشت. شناگران ایران با حداقل امکانات موجود در سال منتهی به کسب سهمیه المپیک تمام عزم خود را جزم نموده اند تا با کسب سهمیه راهی المپیک 2020 شوند.

آوردگاهی که رشته پایه ای شنا از تاثیرگذارترین و یکی از پر مدال ترین رشته ورزشی برای کاروان های ورزشی سایر کشورها محسوب می گردد. در این شرایط ملی پوشان شنا ایران با کوشش ستودنی خود در صدد هستند تا با کسب سهمیه راهی توکیو شوند.

تیم ملی شنا که نهمین دوره مسابقات قهرمانی آسیا، رده های سنی را به دلیل صادر نشدن بلیت هواپیما و مخالفت با اعزام زمینی به دلیل امنیت بازیکنان از دست داد پس از یک دوره غیبت راهی هند شد. ملی پوشان شنا ایران در این دوره از مسابقات پیروز به کسب 3 مدال برنز و یک مدال نقره تیمی شدند که در مقایسه با هشتمین دوره مسابقات که به میزبانی تایلند برگزار گردید تفاوتی نداشت(شناگران ایران در تایلند نیز سه مدال برنز و یک مدال نقره کسب کردند). چهار رکورد ملی در این دوره و 7 رکورد در دوره قبل حضور شناگران ایران شکسته شد اما وجه تمایز این دوره با دوره های قبلی مسابقات رده سنی قهرمانی آسیا که باعث دو چندان شدن ارزش مدال شناگران ایران شد کسب سهمیه المپیک بود.

با توجه به کسب سهمیه در این دوره از رقابت ها کشورها با بهترین های خود در مسابقات شرکت کردند و به همین دلیل کسب مدال و رکورد شکنی ملی پوشان شنا دارای اهمیت است .

محسن سمیع زاده، مدیر فنی تیم های ملی شنا پیش از اعزام به مسابقات در تبادل نظر با مهر اعلام نمود که پیک ملی پوشان برای این مسابقات نیست و شناگران برای اسفند ماه، مسابقات کسب سهمیه آماده می شوند. مدال های ارزشمند شنا ایران و رکورد شکنی ها در این مسابقات امیدها را زنده کرد تا ملی پوشان با کسب سهمیه راهی المپیک شوند. در المپیک ریو آریا نسیمی شاد با وایلد کارت پیروز به حضور در المپیک شد و حال برنامه کادرفنی شنا کسب سهمیه است.

کاروان شنا بدون استقبال حتی یک مسئول

کاروان شنا ایران پس از کسب 3 مدال برنز و یک نقره و شکستن چهار رکورد ملی در حالی روز یکشنبه وارد ایران شد که هیچ مسئولی به استقبال آنها نرفت تا کم توجهی مسئولان به شنا بیش تر از گذشته به چشم آید. شنا رشته پایه ای است که نیازمند امکانات و توجه بسیار مسئولان است تا با وجود استعدادهایش بتواند روزی در بازی های آسیایی و المپیک یاری حال کاروان ایران باشد اما در حال حاضر در سایه بی توجهی مسئولان و در سکوت به فعالیتش ادامه می دهد.

* مدال آوران و رکورد شکنی شناگران ایران در دهمین دوره مسابقات قهرمانی آسیا - رده های سنی

ردیف شناگر مدال رکورد
1 تیم بزرگسال(مهدی انصاری، بنیامین قره حسنلو، سینا غلامپور، علی رضا یاوری) در ماده 4 در 10 متر آزاد نقره 3 دقیقه و 28 ثانیه و 46 صدم ثانیه
2 بنیامین قره حسنلو، بزرگسالان، ماده 50 آزاد برنز 23 ثانیه و 23 صدم ثانیه
3 علی جعفری، رده سنی 17 -15، ماده های 1500 و 800 متر آزاد برنز 16 دقیقه و 9 ثانیه و 72 صدم ثانیه
4 مهدی انصاری، بزرگسالان، 50 متر پروانه برنز 24 ثانیه و 77 صدم ثانیه
ردیف شناگر ماده رکورد قبلی رکورد جدید
1 علی جعفری 400 متر آزاد 4 دقیقه و 8 ثانیه و 42 صدم ثانیه 4 دقیقه و 7 ثانیه و 73 صدم ثانیه
2 متین سهران 200 متر آزاد 1 دقیقه و 55 ثانیه و 65 صدم قانیه 1 دقیقه و 55 ثانیه و 12 صدم ثانیه
3 علی جعفری 1500 و 800 متر آزاد

16 دقیقه و 29 ثانیه و 26 صدم ثانیه/

8 دقیقه و 32 ثانیه و 2 صدم ثانیه

16 دقیقه و 9 ثانیه و 72 صدم ثانیه /

8 دقیقه و 31 ثانیه و 15صدم ثانیه

4 متین سهران 50 متر پروانه 24 ثانیه و 89 ثدم ثانیه 24 ثانیه و 82 صدم ثانیه

tafreh.ir: طفره | نگاه نقادانه به اخبار و رویدادهای روزانه

manotosport.ir: ورزش من و تو | مجله خبری و ورزشی، اخبار ورزشی

spaceweb.ir: مجله فضای وب | مجله فناوری های کابردی در گردشگری و مسافرتی

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 48465

به "کوشش شناگران در سایه بی توجهی مسئولان، افزایش امیدها برای المپیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش شناگران در سایه بی توجهی مسئولان، افزایش امیدها برای المپیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید