حراج استثنایی معروف ترین معادله جهان به خط اینشتین

به گزارش مجله سرگرمی، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، حراج استثنایی معروف ترین معادله جهان به خط اینشتین صورت گرفت.

حراج استثنایی معروف ترین معادله جهان به خط اینشتین

یک نامه دست نویس از آلبرت اینشتین، فیزیکدان مطرح آلمانی که حاوی معادله معروف هم ارزی جرم و انرژی (E=mc²) از او بود، در یک حراجی در آمریکا سه برابر ارزش تقریبی و به قیمت 1 میلیون و 200 هزار دلار فروخته شد.

نامه ای که در حراجی RR بوستون به مزایده گذاشته شد، یک نامه یک صفحه ای به زبان آلمانی است که در تاریخ 26 اکتبر 1946 از طرف اینشتین برای لودویک سیلبراستاین فیزیکدان آمریکایی- لهستانی نوشته شد که برخی از نظریات وی را به چالش کشیده بود.

به گفته کارشناسان از نمونه دست نویس این فرمول به خط اینشتین تنها سه مورد دیگر در جهان وجود دارد و نامه ای که حالا به یک مجموعه دار ناشناس اسناد قدیمی تعلق دارد، تنها نمونه موجود در بین مجموعه های خصوصی بود.

فرمول هم ارزی جرم و انرژی که به معروف ترین معادله جهان معروفیت دارد، اولین بار در سال 1905 در یک مقاله علمی به قلم اینشتین مطرح شد. براساس این فرمول انرژی برابر است با حاصل ضرب جرم در مجذور سرعت نور؛ این معادله که رابطه میان جرم و انرژی را توضیح می دهد، یکی از مفاهیم پایه در علم فیزیک مدرن است.

tafreh.ir: طفره | نگاه نقادانه به اخبار و رویدادهای روزانه

manotosport.ir: ورزش من و تو | مجله خبری و ورزشی، اخبار ورزشی

spaceweb.ir: مجله فضای وب | مجله فناوری های کابردی در گردشگری و مسافرتی

منبع: همگردی
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 149479

به "حراج استثنایی معروف ترین معادله جهان به خط اینشتین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حراج استثنایی معروف ترین معادله جهان به خط اینشتین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید