ریابکوف: اجرای برجام باید با قدرت ادامه یابد

به گزارش مجله سرگرمی، معاون وزیر خارجه روسیه ادامه اجرای توافق هسته ای ایران را یکی از ملزومات اجرای پیمان منع گسترش تسلیحات هسته ای (NPT) خواند و تأکید کرد که اجرای برجام باید با قدرت ادامه یابد.

ریابکوف: اجرای برجام باید با قدرت ادامه یابد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه تأکید نموده که فدراسیون روسیه همیشه به دنبال تقویت رژیم منع گسترش تسلیحات هسته ای و همچنین پیمان عدم اشاعه تسلیحات هسته ای (NPT) بوده است.

بنا بر گزارش وبسایت وزارت خارجه روسیه، ریابکوف روز آدینه در یک کنفرانس مطبوعاتی در مورد تدارکات برگزاری اجلاس بازنگری در پیمان NPT برای سال 2020 گفت، یکی از مهمترین وظایف ذیل این پیمان و در جهت تحقق این رژیم، اجرای پیوسته توافق هسته ای ایران (برجام) است.

این دیپلمات ارشد با تأکید بر اینکه برجام یک توافق منحصربه فرد بود که تأیید شورای امنیت سازمان ملل را نیز به دست آورده، گفت که اجرای این توافق باید با قدرت ادامه پیدا کند و به عنوان یک الگوی مثبت حل مسائل پیچیده تحت حمایت پیمان NPT مطرح گردد.

وی در ادامه توضیح داد، یکی دیگر از مهمترین وظایفی که بر اساس این پیمان، انجام آن لازم است و در این برهه از زمان احتیاج فوری به پیدا شدن راه حلی مناسب پیدا نموده، تصمیم گیری درباره ایجاد منطقه ای عاری از تسلیحات کشتار جمعی در منطقه غرب آسیا است که البته در کنفرانس بازنگری در پیمان NPT در سال 2010 میلادی توافقاتی در مورد آن حاصل شده بود.

معاون وزیر خارجه روسیه ضمن کارساز خواندن برگزاری کنفرانسی با این محور گفت، مسکو تمام کوشش خود را به کار گرفته تا اقدامات ضروری برای توانمندسازی کشورهای ذینفع منطقه در جهت برگزاری یک گردهمایی با هدف تصمیم گیری در این زمینه، هر چه سریعتر صورت گیرد.

توافق هسته ای ایران (برجام) در سال 2015 میلادی میان کشورهای گروه 1+5 (آمریکا، روسیه، چین، انگلیس، فرانسه و آلمان) و ایران به امضا رسید و رسما از چند ماه پس از آن اجرایی شد اما دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا که حتی در رقابت های انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 میلادی بدگویی ها درباره این توافق را شروع نموده بود، انتها در اردیبهشت ماه سال 1397 (ماه مه سال 2018 میلادی) رسما واشنگتن را از این توافق خارج کرد.

ق

tafreh.ir: طفره | نگاه نقادانه به اخبار و رویدادهای روزانه

manotosport.ir: ورزش من و تو | مجله خبری و ورزشی، اخبار ورزشی

spaceweb.ir: مجله فضای وب | مجله فناوری های کابردی در گردشگری و مسافرتی

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 21433

به "ریابکوف: اجرای برجام باید با قدرت ادامه یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ریابکوف: اجرای برجام باید با قدرت ادامه یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید