شرکت هیوندای، بوستون داینامیکس -شرکت معروف سازنده روبات های حیوان نما- را خرید

به گزارش مجله سرگرمی، گروه هیوندای موتور اعلام کرد بخش عمده ای از سهام شرکت Boston Dynamics را از شرکت فناوری ژاپنی Softbank خریداری کرده است. هیوندای با این خرید، گام بسیار بزرگی به سوی دنیای رباتیک موبایل برداشت.

شرکت هیوندای، بوستون داینامیکس -شرکت معروف سازنده روبات های حیوان نما- را خرید

شرکت بوستون داینامیکس بیشتر به خاطر ساخت روبات های حیوان نما با توان حرکتی شگفت انگیز در دنیا معروفیت دارد. اکنون، با همکاری هیوندای خودروساز و بوستون داینامیکس ربات ساز، باید منتظر پیشرفت های بزرگی در حوزه جابه جایی و حرکت انسان باشیم.

بوستون داینامیکس، اولین بار سگ ربات Spot را در ژوئن سال گذشته به فروش رساند. این سگ که روی چهار دست و پا حرکت کرده و از قابلیت های بسیار بالایی در حفظ تعادل به نسبت دیگر ماشین های چهار چرخ رباتی برخوردار است؛ یک نمایش بزرگ و پیشرفت بزرگی در حوزه فناوری و ربات ها محسوب می شود.

کاربردهای بسیار متنوع و عجیبی از این سگ در دنیای واقعی مشاهده شده است. مثلا، یک گله از گوسفندان در نیوزیلند را کنترل و هدایت می کند یا مشغول کنترل علائم حیاتی بیماران کووید-19 است. در نمونه ای دیگر، به ساختمان ها سر می زند و به بررسی آن ها می پردازد.

ترکیب فناوری های خودرو و ربات

اما شرکت بوستون داینامیکس فقط این سگ رباتی را نساخته است و فناوری های پیشرفته زیادی در حوزه رباتیک دارد که آن ها را قادر به ساختن هر گونه رباتی می کند. این شرکت یک ربات انسان نما به نام Atlas ساختند که قابلیت چرخش به عقب را دارد. ربات انسان نمای دیگری به نام Handle ساختند که دارای پاهای از جنس چرخ است و نسخه پیشرفته آن به نام Stretch برای کارهای انبارداری بهینه سازی شده است و انتظار می رود در سال آینده به فروش برسد.

به نظر می رسد همه این ربات ها و فناوری های پشت سر آن ها مورد توجه گروه خودروسازی هیوندای موتور قرار گرفته است. آن ها از سال گذشته، وارد مذاکره با شرکت ژاپنی سافت بانک برای خرید سهان بوستون داینامیکس شده و اخبار آن مرتبا در رسانه ها انعکاس پیدا می کرد.

اکنون، این معامله رسمی و قطعی شده و ارزش آن 1.1 میلیارد دلار است. در حال حاضر، هیوندای 80 درصد سهام بوستون داینامیکس را خریداری و از آن خود کرده است و به تدریج 20 درصد باقیمانده هم باید از سوی سافت بانک فروخته و واگذار شود.

هیوندای این خرید بزرگ را گام دیگری برای تبدیل شدن به Smart Mobility Solution Provider توصیف می کند تا در کنار سایر سرمایه گذاری ها در حوزه خودران ها، هوش مصنوعی، هواپیماهای شهری و رباتیک، بتواند کاربردهای مختلف و گسترده ای از ربات ها فراهم کند. این ربات ها از تدارکات تا تولید به کار گرفته می شوند.

البته، بوستون داینامیکس همچنان به خط تولید ماشین های متحرک خود ادامه خواهد داد.

tafreh.ir: طفره | نگاه نقادانه به اخبار و رویدادهای روزانه

manotosport.ir: ورزش من و تو | مجله خبری و ورزشی، اخبار ورزشی

spaceweb.ir: مجله فضای وب | مجله فناوری های کابردی در گردشگری و مسافرتی

منبع: یک پزشک
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 150189

به "شرکت هیوندای، بوستون داینامیکس -شرکت معروف سازنده روبات های حیوان نما- را خرید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرکت هیوندای، بوستون داینامیکس -شرکت معروف سازنده روبات های حیوان نما- را خرید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید