علت خس خس سینه چیست؟ علت خس خس سینه چیست؟

به گزارش مجله سرگرمی، خس خس سینه صدای بلند با حالت سوت است و در هنگام نفس کشیدن به وجود می آید. خس خس معمولا در تنفس بازدم ایجاد می گردد اما گاهی اوقات می تواند به تنفس دم نیز مرتبط باشد.

علت خس خس سینه چیست؟ علت خس خس سینه چیست؟

علت خس خس سینه چیست؟

خس خس سینه چیست؟

به گزارش خبرنگاران به نقل از درمانکده خس خس سینه صدای بلند با حالت سوت است و در هنگام نفس کشیدن به وجود می آید. خس خس معمولا در تنفس بازدم ایجاد می گردد اما گاهی اوقات می تواند به تنفس دم نیز مرتبط باشد.

علت خس خس سینه

خس خس در اثر تنگ شدن راه های هوایی است و معمولا نشان دهنده وجود برخی مسائل تنفسی می باشد. شایعترین علت رایج خس خس، آسم است؛ اما بسیاری از عوامل دیگر احتمالی برای خس خس سینه وجود دارد. تنگ شدن مجراهای تنفسی می تواند ناشی از التهاب آسم، عفونت، واکنش های آلرژیک و یا انسداد فیزیکی مانند ایجاد تومور یا ورود یک جسم خارجی که بلع شده است باشد. شایع ترین علت خس خس سیه آسم است. علل دیگر احتمالی خس خس سینه عبارتند از:

آلرژی هاآنافیلاکسی (واکنش شدید آلرژیک به نیش حشرات و یا داروها)آسمبرونشکتازی، یعنی بیماری مزمن ریوی که در آن گسترش غیر طبیعی لوله های برونش، مانع پاکسازی مخاط می گرددبرونشیولیت (به خصوص در بچه ها خردسال)برونشیتآسم در دوران کودکیبیماری مزمن انسداد ریویآمفیزماپی گلوتیت ها (التهاب دریچه نای)بلع جسم خارجی: یاری های اولیهبیماری رفلاکس معدهنارسایی قلبیسرطان ریهداروها (به ویژه آسپرین)پنومونیویروس تنفسی سن سی شیال (به ویژه در بچه ها)عفونت دستگاه تنفسی (به خصوص در بچه ها کم تر از 2 سال)آپنه انسدادی خواب (حالتی که در آن تنفس در طول خواب متوقف و مجددا آغاز می گردد)سیگار کشیدناختلال عملکرد تارهای صوتی (بیماری که بر حرکت تارهای صوتی تاثیر می گذارد)

چه زمانی به پزشک باید مراجعه کرد؟

اگر خس خس برای اولین بار و به صورت خفیف اتفاق افتاده و یا اگر خس خس سینه به صورت مکرر و بدون دلیل اتفاق می افتد و یا اگر همراه با موارد ذیل است با دکتر خود مشورت نمایید:

مسائل تنفسیتنفس سریعرنگ پوست مایل به آبی

اگر خس خس سینه شدید شد و یا باعث مسائل زیر شد فورا به اورژانس مراجعه کنید:

به طور ناگهانی و پس از گزیدگی توسط زنبور، مصرف دارو و یا خوردن یک غذای آلرژی زا آغاز گردد.مشکل شدید در تنفس و آبی شدن رنگ پوستپس از خفگی توسط یک جسم کوچک خارجی و یا مواد غذایی رخ دهد

در برخی مواقع، خس خس می تواند با داروهای خاصی و یا استفاده از یک استنشاق کننده برطرف گردد. در موارد دیگر، شما ممکن است به درمان هایی مانند گذاشتن یک لوله تنفسی در پایین گلو احتیاج داشته باشید. اگر سوالی دارید، آنلاین و رایگان مشاوره پزشکی دریافت کنید.

اقدامات خود مراقبتی برای خس خس سینه

برای رهایی ازخس خس سینه، این موارد را امتحان کنید:

هوا را مرطوب کنید. از یک مرطوب کننده بهره ببرید، دوش بخار بگیرید و یا در حمام با درب بسته در حالی که دوش آب گرم باز و در حال بخار است بنشینید. هوای مرطوب، می تواند در برخی از موارد به برطرف خس خس خفیف سینه یاری کند.مایعات بنوشید. مایعات گرم می تواند مجراهای تنفسی را نرم و موکوس چسبیده شده به گلو را شل کند.دوری از دود سیگار. سیگار کشیدن و یا در معرض دود سیگار قرار دریافت می تواند سرفه را بدتر کندتمام داروهای تجویزی خود را مطابق دستورالعمل پزشک مصرف کنید.

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

ecods.ir: کد الکترونیک: مجله فناوری و گجت های هوشمند

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 23 فروردین 1401 بروزرسانی: 23 فروردین 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 117882

به "علت خس خس سینه چیست؟ علت خس خس سینه چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علت خس خس سینه چیست؟ علت خس خس سینه چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید