فروش 330 میلیارد تومان تجهیزات ایران ساخت ، 58 پژوهشسرای دانشآموزی زیستفناوری افتتاح شد

به گزارش مجله سرگرمی، رییس ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری گفت: در نمایشگاه ایران ساخت سال گذشته بیش از 330 میلیارد تومان فروش تجهیزات ایران ساخت داشته ایم.

فروش 330 میلیارد تومان تجهیزات ایران ساخت ، 58 پژوهشسرای دانشآموزی زیستفناوری افتتاح شد

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران، 58 پژوهش سرای دانش آموزی در حوزه زیست فناوری با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش افتتاح شد.

این مراسم در پژهش سرای فارابی منطقه 12 تهران برگزار گردید تا با افتتاح 58 پژوهش سرا در سراسر کشور، فعالیت های دانش آموزی در این عرصه شتاب گیرد. این برنامه با نگاه به استان های کمتر برخوردار اجرا می گردد و در آن سعی شده با تجهیز مراکز مستعد شناسایی شده از همه استان ها، زمینه حضور حداکثری دانش آموزان سراسر کشور در برنامه های علمی- آموزشی زیست فناوری مهیا گردد.

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در این مراسم که با حضور محسن حاجی میزایی وزیر آموزش و پرورش همراه بود، با بیان این که تحول زیست بوم فناوری و نوآوری از دانش آموزان شروع می گردد؛ گفت: نقش آموزش و پرورش در توسعه زیست بوم نوآوری اهمیت زیادی دارد و و زیست بوم جدیدی در حوزه آموزش کشور باید اتفاق بیفتد البته این راه طولانی است.

ستاری، با تاکید بر این که باید با آموزش های متناسب با احتیاج جامعه و آینده کشور زمینه برای تربیت دانش آموز خلاق و پژوهشگر فراهم گردد، ادامه داد: خوشبختانه وزارت آموزش و پرورش در این جهت همراهی خوبی دارد که نتایج آن در پرورش دانش آموزان خلاق و نوآور مشهود است.

رییس ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه در نمایشگاه ایران ساخت سال گذشته بیش از 330 میلیارد تومان فروش تجهیزات ایران ساخت داشتیم؛ اظهار کرد: از تجهیز پژوهش سرا های دانش آموزی با تجهیزات آموزشی و آزمایشگاهی ایران ساخت اطلاع داد و گفت: بخش قابل توجهی از تجهیزات فناوران ایرانی که در نمایشگاه تجهیزات آزمایشگاهی ایران ساخت ارائه شد، مورد استفاده پژوهش سرا های دانش آموزی قرار گرفته است.

ستاری با اشاره به ارائه بیش از 9 هزار تجهیز پیشرفته در این نمایشگاه، اعلام کرد: بیش از 84 میلیارد تومان از فروش کلی نمایشگاه، وارد آموزش و پرورش شد؛ از هنرستان ها تا مدارس تجهیز شدند و این حمایت از مدارس علاوه بر این در حمایت از پژوهش سرا های دانش آموزی نیز جریان دارد.

رییس بنیاد ملی نخبگان اضافه نمود: مهم است دانش آموز در پژوهش سرای دانش آموزی با تجهیزات ایران ساخت کار کند و به این باور برسد که این توانمندی در کشور وجود دارد و او نیز باید در جهت توسعه و خلاقیت قرار بگیرد.

ستاری با اشاره به حمایت از پژوهش سرا های دانش آموزی به طور ویژه، گفت: این راه با تجهیز پژوهش سرا های نانوفناوری، سلول های بنیادی، هوافضا و زیست فناوری شروع شد و امروز 58 پژوهش سرای جدید به این عرصه اضافه نموده می گردد.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با اشاره به نقش راهبردی زیست فناوری در تحول زندگی جامعه و رونق اقتصاد دانش بنیان، تاکید نمود: عظیم ترین شرکت های جهان در حوزه زیست فناوری ردی از ایرانیان دارد چراکه زیست فناوری تنیده در خون آن ها است. عظیم ترین شرکت های دانش بنیان منطقه در این حوزه نیز ایرانی است و این توانمندی باید در حوزه دانش آموزی نیز توسعه پیدا کند تا بتوانیم در آینده شاهد پیشرفت فزاینده کشور باشیم.

تعامل اثربخش معاونت علمی و فناوری و وزارت آموزش و پرورش

در بخش دیگری از این مراسم، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش، با اشاره به نقش راهبردی و اثربخش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در توسعه پژوهش دانش آموزی، گفت: نقش معاونت علمی و فناوری تا سالیان سال کشور را بهره مند خواهد نمود.

وی با تاکید بر ضرورت آشناسازی دانش آموزان به ویژه مناطق محروم با مفهوم پژوهش، گفت: احتیاجی مبرم و حیاتی به پژوهش احساس می گردد، چراکه پژوهش، توانمند کننده جامعه است و راه تحول آن را هموار می نماید به ویژه اگر از عرصه دانش آموزی شروع گردد.

حاجی میرزایی با بیان این که در حوزه زیست فناوری اقدامات خوبی انجام شده است اضافه نمود: افتتاح و تجهیز 58 پژوهش سرای جدید، مجموع پژوهش سرا های بهره مند را به 65 مرکز افزایش می دهد. مهم است که مناطق محروم سهمی بیش از مناطق برخوردار دارند. موضوعی که نشان می دهددر حال جبران عقب ماندگی تاریخی در برخورداری از سطح آموزش به نحو مطلوبی هستیم.

حاجی میرزایی، حمایت از پژوهش سرا های دانش آموزی را نویدبخش یک آینده بسیار خوب برای حوزه نیروی انسانی و پژوهش دانست و گفت: امیدوارم ترکیب معاونت و آموزش پرورش، سطح توانمندی پژوهشی را در مدارس کشور توسعه دهد و دانش آموزانی پرسشگر و خلاق داشته باشیم.

توسعه زیست فناوری در عرصه دانش آموزی دنبال می گردد

همچنین مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه زیست فناوری با بیان این که معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از نقش آفرینی دانش آموزان در عرصه پژوهش حمایت می نماید ادامه داد: اقتصاد، معیشت و حیات مردم به حوزه زیست فناوری وابسته است و به همین دلیل فراوری محتوا در این حوزه مورد توجه قرار گرفته است.

وی با بیان این که در برنامه ای جامع تجهیز و توسعه پژوهش سرا های دانش آموزی دنبال می گردد، ادامه داد: تجهیز 58 پژوهش سرای زیست فناوری مقدمه ای بر توسعه فناوری های زیستی است.

قانعی با بیان این که پس از ارزیابی های عملکردی حضوری و غیرحضوری انجام شده در سال 1398 از پژوهش سرا های سطح کشور و برگزاری مسابقه ملی خلق ایده زیست فناوری، فهرستی از پژوهش سرا های توانمند از نظر علمی و احتیاجمند حمایت احصا شد، ادامه داد: 58 پژوهش سرای فعال برای حمایت در سال تحصیلی 1400-1399 انتخاب شدند.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به رعایت الزاماتی همچون تأمین فضای مناسب آزمایشگاهی و تأمین مدرس خبره گفت: 8 دستگاه آزمایشگاهی پایه زیست فناوری که از نمایشگاه ایران ساخت خریداری شده است، اهدا شد.

قانعی با بیان این که بخشی از بودجه حمایتی تخصیص داده شده صرف فراوری محتوای آزمایشگاهی مکتوب و 18 ساعت محتوای تصویری برای بهره مندی بهتر از تجهیزات شده است؛ اضافه نمود: برای پوشش کامل تر آزمایش های مرتبط با زیست فناوری و حمایت از شرکت های آموزشی-ترویجی دانش آموزی، بخشی از بودجه تخصیصی معاونت صرف طراحی و فراوری کیت های آموزشی شده است.

tafreh.ir: طفره | نگاه نقادانه به اخبار و رویدادهای روزانه

manotosport.ir: ورزش من و تو | مجله خبری و ورزشی، اخبار ورزشی

spaceweb.ir: مجله فضای وب | مجله فناوری های کابردی در گردشگری و مسافرتی

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 123932

به "فروش 330 میلیارد تومان تجهیزات ایران ساخت ، 58 پژوهشسرای دانشآموزی زیستفناوری افتتاح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فروش 330 میلیارد تومان تجهیزات ایران ساخت ، 58 پژوهشسرای دانشآموزی زیستفناوری افتتاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید