مرا به خاطر رئیس علی می شناسند

به گزارش مجله سرگرمی، جوهر تنگستانی متولد1348 شهرستان دشتستان استان بوشهر است که تحصیلات خود را در مقطع لیسانس در رشته ادبیات نمایشی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر در سال 80 به انتها رسانده است.

مرا به خاطر رئیس علی می شناسند

پدربزرگ پدری وی در روستای زادگاهش یعنی چهل زرعی عرب از توابع بخش شبانکاره دشتستان سابقه کارهای هنری مثل نمایش های طنز و تخت حوضی را در پرونده دارد و همین موضوع باعث گرایش جوهر به کارهای هنری می شود.

وی سال هاست به عنوان مدرس در انجمن سینمای جوانان ایران دفتر بوشهر در رشته های عکاسی، تصویربرداری، زیباشناسی و تدوین مشغول به آموزش به هنرجویان علاقه مند و جویای نام است.

از مهم ترین آثار جوهر تنگستانی می توان به بازیگری در فیلم پینوکیو، عامو سردار و رئیسعلی اشاره کرد. تنگستانی کار خود را با تلویزیون و سینما از سال1394 شروع و در کارهای متعددی ایفای نقش کرد. با این بازیگر و هنرمند بوشهری به گفت وگو نشستیم که در ادامه می خوانید.

کار خود را از کجا شروع کردید؟

از همان ابتدا به تئاتر علاقه داشتم و در دوره دبستان نیز از دانش آموزان گروه سرود بودم و شاید بهترین اتفاق برای من آشنایی با رامتین مرادی بالف بود و چه بسا زمینه های علاقه بیشتر من همان دوران بود که در محیط مدرسه با این فضا آشنا شدم.

چه مراحلی را طی کردید؟

کار تئاتر را در مدرسه ادامه دادم و در چند جشنواره شرکت کردم و سپس عکاسی حرفه ای را همزمان با نمایش فیزیک بدن شروع کردم و این سرشروع یک کار حرفه ای بود و در آن زمان آقای بالف کارگاه تئاتر را راه اندازی کرد و من عضو این گروه شدم و با سپری کردن دوره عکاسی و کسب تجربه وارد دانشگاه شدم و تئاتر را ادامه دادم و پس از فارغ التحصیل شدن به استخدام صداوسیما در آمدم و درحال حاضر نیز کارگردان سینما هستم و فعالیت های مختلف در این ارتباط دارم.

کدام یک از نقش هایی که تا امروز بازی کردید را دوست دارید؟

من از همان ابتدا نقش ها را گزیده و با وسواس انتخاب می کردم و با توجه به گذراندن دور ه های مختلف ازجمله بازیگری به عنوان دوبلور و صداپیشه هم فعالیت دارم و تا به امروز در چند سریال ازجمله سریال عروسکی مادربزرگ یک و دو و قصه های ریوانگا نقش داشتم که موردتوجه مردم قرار گرفت و از شبکه های مختلف صداوسیما پخش شد. درحال حاضر چند سال است با برنامه کودک همکاری می کنم و در سریال های مانند سم طلا، سردار عموعلی و جستک و... در تهیه، دوبله یا ساخت آنها نقش داشته ام.

شهرت خود را مدیون کدام یک از آثار خود می دانید؟

واقعیت این است که مردم مرا در سریال هایی به عنوان جوهر می شناسند و این اواخر در سریال پینوکیو و عاموسردار و رئیسعلی به دلیل نقشی که داشتم مردم مرا می شناسند. فیلم سینمایی بالابان هم بود که در آن نقش کمی داشتم و همچنین در نماش تهران به جای چهار نفر ایفای نقش می کردم و یادآور می شوم چون نقش هایم را با وسواس انتخاب می کنم از نظر من همه خوب بودند و مردم نیز از آن استقبال کرده اند.

اگر بخواهید به آثار و فعالیت هنری خود اشاره کنید چه خواهید گفت؟

می توانم به دیگر فعالیت های خود اشاره کنم ازجمله نمایش شاه می میرد ، نمایش خاک و خورشید، فیلم سینمایی بالابان، سه نمایش عروسکی پیروز، صدا پیشگی و دوبلوری در فیلم ها و سریال ها به عنوان مدیر دوبلاژ و دوبلوری چند انیمیشن در صداوسیما.

جایگاه خودتان را در عرصه هنر چگونه ارزیابی می کنید؟

من یک تنگستانی هستم و به عنوان یک بازیگر خاطره بازی می کنم و همین که مردم شهرم مرا به عنوان یک هنرمند قبول دارند برای من بزرگترین سرمایه است. تا به امروز در چند جشنواره رتبه های مختلفی را به دست آوردم و در نمایش رادیویی و در یک مرحله نیز بهترین نقش مکمل شدم که جایزه ای به من تعلق نگرفت.

از نگاه خودتان بهترین نقش خودتان کدام است؟

از همه نقش هایی که در آن حضور داشتم لذت می برم و همان گونه که گفتم با آنها خاطره بازی می کنم.

ضمیمه قاب کوچک روزنامه خبرنگاران

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 11 آبان 1400 بروزرسانی: 11 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 145366

به "مرا به خاطر رئیس علی می شناسند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرا به خاطر رئیس علی می شناسند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید