معرفی استادیوم های جام جهانی روسیه &ndash قسمت اول

به گزارش مجله سرگرمی، بیست و یکمین دوره جام جهانی فوتبال خردادماه سال 97 به میزبانی کشور روسیه برگزار می گردد. مجموع مسابقات جام جهانی 2018، 64 دیدار است که در 12 استادیوم در 11 شهر از روسیه انجام می گردد. در این مقاله استادیوم های جام جهانی 2018 روسیه را که تعدادی از آنها قدیمی اند و توسط بهترین معماران و طراحان به زیبایی بازسازی شده اند معرفی می کنیم.

معرفی استادیوم های جام جهانی روسیه &ndash قسمت اول
  • ورزشگاه لوژنیکی - شهر مسکو

ورزشگاه لوژنیکی شهر مسکو با ظرفیت 78.360 نفر در سال 1956 میلادی تاسیس شد. این ورزشگاه در سال های مختلف میزبان رویدادهای ورزشی مهمی همچون بازی های المپیک تابستانی 1980، فینال جام یوفا 1999، فینال لیگ قهرمانان اروپا 2008 و مسابقات دنیای دو و میدانی 2013 بوده است. ورزشگاه لوژنیکی یکی از مهمترین و اصلی ترین ورزشگاه های جام دنیای 2018 روسیه می باشد که پس از بازسازی و تعمیر ظرفیت این ورزشگاه برای بازی های جام دنیای به 81 هزار نفر افزایش یافته است. در این ورزشگاه هفت رویداد از مسابقات جام دنیای 2018 برگزار می گردد که مهترین آنها اولین بازی (بازی افتتاحیه) بین کشور میزبان و عربستان، یک بازی از مرحله یک هشتم نهایی، دومین بازی مرحله نیمه نهایی و از همه مهمتر بازی فینال است که این ورزشگاه را در میان ورزشگاه های جام دنیای روسیه متمایز نموده است.

  • ورزشگاه سن پترزبورگ - شهر سن پترزبورگ

ورزشگاه سن پترزبورگ که هم نام با شهر محل قرار گیری آن است در سال 1950 ساخته شد اما در سال 2007 توسط یک معمار ژاپنی به نام کیسیو کوروکاوا بازسازی و تعمیر گشت و نهایتا در سال 2017 با ظرفیت 68 هزار نفر برای مسابقات جام دنیای 2018 روسیه افتتاح گشت. هزینه یک میلیارد دلاری ساخت ورزشگاه سن پترزبورگ آن را در جمع گرانترین ورزشگاه ها دنیا قرار داده است. این ورزشگاه تنها ورزشگاه انتخاب شده از شهر سن پترزبورگ برای برگزاری مسابقات جام دنیای 2018 روسیه می باشد. در ورزشگاه سن پترزبورگ هفت مسابقه انجام می گردد که مهمترین آنها بازی ایران و مراکش در مرحله مقدماتی، یکی از دیدارهای مرحله یک هشتم نهایی، اولین بازی مرحله نیمه نهایی و مسابقه رده بندی می باشد.

  • ورزشگاه موردوویا آرنا - شهر سارانسک

ورزشگاه موردوویا آرنا در شهر سارانسک کوچک ترین شهر روسیه و در 500 کیلومتری جنوب شرقی مسکو نهاده شده است. ساخت این ورزشگاه در سال 2010 آغاز شد و در سال 2017 افتتاح گشت و ظرفیت آن 45015 نفر می باشد که پس از مسابقات جام دنیای 2018 به 28 هزار نفر کاهش خواهد یافت. ورزشگاه موردو ویا آرنا یکی از ورزشگاه های انتخاب شده برای برگزاری مسابقات جام دنیای 2018 روسیه می باشد که فقط چهار بازی از مرحله مقدماتی در آن انجام می گردد که مهمترین آنها بازی ایران و پرتغال می باشد.

  • ورزشگاه کازان آرنا - شهر کازان

ورزشگاه کازان آرنا در شهر کازان روسیه، ورزشگاه اصلی شهر و تیم فوتبال کازان در قسمت جمهوری تاتارستان روسیه که اغلب جمعیت آن را مسلمان تشکیل می دهند، نهاده شده است. ساخت این ورزشگاه در سال 2013 توسط شرکت آمریکایی پایولوس که سابقه ای طولانی در طراحی و ساخت ورزشگاه های ورزشی دارد، با ظرفیت 45 هزار نفری خاتمه یافت ولی در سال 2017 برای برگزاری مسابقات جام دنیای 2018 بازسازی شد. ورزشگاه کازان آرنا یکی از ورزشگاه های جام دنیای روسیه 2018، میزبان چهار مسابقه در مرحله مقدماتی که مهمترین آنها بازی ایران و اسپانیا است، یکی از مسابقات مرحله یک هشتم نهایی و یک مسابقه از مرحله یک چهارم نهایی می باشد.

  • ورزشگاه روستوف آر نا - شهر روستوف

ورزشگاه روستوف آرنا در شهر روستوف نادونو روسیه، یکی از مجهزترین استادیو های این شهر است. ساخت این ورزشگاه با ظرفیت 45000 نفر در سال 2014 آغاز شده و طبق برنامه ریزی مسئولین کشور روسیه در سال 2017 تاسیس گشت. روستوف آرنا یکی از ورزشگاه های میزبان مسابقات جام دنیای 2018 روسیه خواهد بود. طراحی و نقشه نهایی ورزشگاه روستوف آرنا همزمان با انتخاب شرکت آمیکایی پاپولوس به عنوان طراح و معمار پروژه ساخت در سال 2012، به تصویب رسید. طراحی این ورزشگاه از کوه های قدیمی کورگانز الهام گرفته و در کناره جنوبی رودخانه دون در نزدیکی مرکز شهر روستوف نادونو ساخته شده است. طبق برنامه ریزی های فدراسیون فوتبال روسیه پس از خاتمه بازی های جام دنیای 2018، ظرفیت این ورزشگاه به 25 هزار نفر تقلیل خواهد یافت. ورزشگاه روستوف آرنا به عنوان یکی از ورزشگاه های جام دنیای روسیه، میزبان پنج دیدار از بازیهای جام دنیای 2018 است که چهار بازی در مرحله گروهی و یک دیدار از مرحله یک هشتم نهایی است.

  • ورزشگاه فیشت - شهر سوچی

ورزشگاه فیشت شهر سوچی در سال 2013 توسط شرکت بزرگ معماری آمریکایی پاپولوس طراحی و افتتاح گشت. این ورزشگاه با ظرفیت 40هزار نفر در سال 2014 میزبان مراسم افتتاحیه و اختتامیه المپیک زمستانی، جام کنفدراسیون های 2017 بوده است و برای سال 2018 به عنوان یکی از ورزشگاه های جام دنیای روسیه انتخاب شده است. این ورزشگاه مورد بازسازی و تعمیر نهاده شد تا سقف بسته آن برای جام دنیای 2018 باز گردد همچنین بیش از 6000 جایگاه به ظرفیت آن اضافه گشت و درنهایت سال 2016 بازسازی ورزشگاه فیشت به خاتمه رسید. در ورزشگاه فیشت 6 دیدار جام دنیای 2018 انجام می گردد که مهمترین آنها دیدار پرتغال و اسپانیا و بازی آلمان و سوئد در مرحله مقدماتی، اولین دیدار مرحله یک هشتم نهایی و سومین بازی مرحله یک چهارم نهایی می باشد.

بیشتر بخوانید

معرفی ورزشگاه های جام دنیای 2018 روسیه - قسمت دوم

هزینه سفر به روسیه برای جام دنیای 2018

راهنمای سفر به مسکو - جام دنیای 2018 روسیه

tafreh.ir: طفره | نگاه نقادانه به اخبار و رویدادهای روزانه

manotosport.ir: ورزش من و تو | مجله خبری و ورزشی، اخبار ورزشی

spaceweb.ir: مجله فضای وب | مجله فناوری های کابردی در گردشگری و مسافرتی

منبع: فلای تودی
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 38294

به "معرفی استادیوم های جام جهانی روسیه &ndash قسمت اول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی استادیوم های جام جهانی روسیه &ndash قسمت اول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید