ویژه برنامه های هفته صنایع دستی در خراسان شمالی تشریح شد

به گزارش مجله سرگرمی، معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی همزمان با فرا رسیدن هفته صنایع دستی، ویژه برنامه های این مناسبت در استان را تشریح کرد.

ویژه برنامه های هفته صنایع دستی در خراسان شمالی تشریح شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی، علی عابدی گفت: به مناسبت روز جهانی صنایع دستی برنامه های ویژه ای در استان برگزار می گردد که تا سرانجام خردادماه جاری نیز ادامه دارد.

عابدی اضافه نمود: جشنواره قصه گویی در دو بخش آزاد و بچه ها با هدف آشنایی با صنایع دستی و ترویج نقش و اهمیت این هنر اصیل در جامعه یکی از این برنامه ها است.

وی توضیح داد: این جشنواره در بخش بچه ها رده سنی 10 تا 17 سال و در تمام شهرستان های هشتگانه استان برگزار و منتخبان معرفی خواهند شد.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره فرهنگی ورزشی عشایر که به صورت ملی و در محل ارگ تاریخی بلقیس اسفراین برگزار می گردد، از مشارکت در این جشنواره و برپایی سیاه چادر و معرفی و ارائه صنایع دستی استان اطلاع داد.

وی با بیان اینکه همایش تجلیل از هنرمندان و پیشکسوتان عرصه صنایع دستی استان به صورت ویژه طی هفته آینده برگزار می گردد، اضافه نمود: رونمایی از اطلس صنایع دستی و نیز سامانه معرفی و فروش صنایع دستی از دیگر برنامه ها است.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی با اشاره به اینکه بسته بندی یکی از دغدغه های حوزه صنایع دستی است، گفت: با حضور هنرمندان گرافیست و فعالان این حوزه، مسابقه بسته بندی و طراحی صنایع دستی برگزار می گردد.

عابدی مطرح نمود: شرکت کنندگان در این مسابقه باید یک محصول را انتخاب و برای بسته بندی آن طرحی ارائه دهند که قابلیت اجرایی داشته باشد.

وی با اشاره به مشارکت دانشجویان رشته صنایع دستی دانشگاه بجنورد در برگزاری برنامه های این هفته، گفت: علاوه بر این، نمایشگاه های جنبی مختلفی به منظور معرفی و عرضه صنایع دستی با مشارکت بعضی از دستگاه ها و ادارات برپا می گردد.

وی با بیان اینکه نمایشگاه های صنایع دستی نیز با همکاری فرهنگ و ارشاد اسلامی در تمام شهرستان های استان برپا می گردد، اضافه نمود: روز آدینه 24 خردادماه نیز در محل مصلای بجنورد، صنایع دستی در قالب عرضه و اجرای زنده، معرفی خواهد شد.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی حضور صنعتگران در برنامه های مختلف صدا و سیما به مناسبت هفته صنایع دستی را از دیگر برنامه های ویژه این روز برشمرد.

picosho.ir: پیکوشو: تصاویر گردشگری ایران و جهان

gitiro.ir: گیتی رو: مجله گردشگری و مسافرتی، خبری و ورزشی

منبع: میراث آریا
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 38491

به "ویژه برنامه های هفته صنایع دستی در خراسان شمالی تشریح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویژه برنامه های هفته صنایع دستی در خراسان شمالی تشریح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید