خبرنگاران جواد منصوری: تصور عقب نشینی ایران در مقابل فشار حداکثری آمریکا اشتباه است

به گزارش مجله سرگرمی، تهران- خبرنگاران- سفیر اسبق ایران در چین و پاکستان تصور کاخ سفید از عقب نشینی، انفعال و نادیده دریافت رفتارش توسط دولت و ملت ایران در سایه فشار حداکثری تهدید و تحریم را اشتباه دانست.

خبرنگاران جواد منصوری: تصور عقب نشینی ایران در مقابل فشار حداکثری آمریکا اشتباه است

جواد منصوری معاون سابق وزیر امور خارجه و سفیر سابق ایران در چین و پاکستان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرنگاران با اشاره به نخست وزیر ژاپن به تهران گفت: روابط ایران و آمریکا ارتباط مستقیمی با نحوه عملکرد هر کدام در قبال دیگری دارد، مادامی که رفتار یکی از دولت ها برای دیگری قابل قبول نباشد، تهدید، تعارض یا رودربایستی و حتی میانجیگری، نمی تواند تغییری در شرایط ایجاد کند.

وی با اشاره به رویکرد متناقض و دوگانه ترامپ نسبت به ایران عنوان داشت: اگر کاخ سفید تصور می نماید در سایه فشار حداکثری، تهدید و تحریم به نوعی به خواسته خود که همان عقب نشینی، انفعال و نادیده دریافت رفتارش توسط دولت و ملت ایران برسد، در اشتباه است.

منصوری کوشش برای کاهش تنش در روابط تهران و واشنگتن را در صورتی پیروزیت آمیز دانست که این کشور همه اقدامات خصمانه خود علیه ایران را عملاً متوقف سازد و پس از آن برای عادی سازی روابط و یا برطرف سوءتفاهمات بین دو دولت کوشش کند. در غیر این صورت نتیجه ای در این خصوص متصور نیست.

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: آمریکایی ها بایستی با تجدید نظر در رویکردشان نسبت به رویکردشان در مواجهه با ایران به برجام بازگشته و به تعهداتشان عمل نمایند و با جبران خسارتهای وارده به ایران، جنگ تبلیغاتی علیه جمهوری اسلامی را متوقف نمایند.

منصوری گفت: چنانچه کاخ سفید، سیاست متناقض و دوگانه خود درخصوص تحریم، تحریک و اتهام زنی و توهین نسبت به جمهوری اسلامی را تغییر دهد، آنگاه میانجیگری و کوشش برای کاهش تنش معنا و نتیجه مطلوب را خواهد داشت.

سفر آقای آبه در راستای روابط مثبت توکیو با تهران است

سفیر سابق ایران در چین با اشاره به روابط مطلوب ژاپن با ایران و آمریکا، درخصوص سفر شنیزو آبه به تهران گفت: واشنگتن با تصور سابقه خوب و مثبت دولت ژاپن در مسائل منطقه و روابط دیرینه و مطلوب این کشور با تهران، خواسته اش را با دولت ژاپن مطرح نموده است.

منصوری توضیح داد: سفر آقای آبه به عنوان نخست وزیر یک کشور دوست به ایران انجام می گردد و شاید بتوان این سفر را، اقدامی رو به جلو و در راستای تحقق دستاوردها و کسب پیروزیت دانست.

وی درخصوص اصرار دولت ترامپ در اعلام آمادگی برای مذاکره با تهران گفت: به نظر می رسد رئیس جمهوری فعلی آمریکا اصرار بر متفاوت نشان دادن خود با رییسان جمهور قبلی این کشور دارد و علاقه مند است با نمایش عکس دریافت، درباره مواردی که در گذشته به نتیجه نرسیده به نوعی خبرسازی و جریان سازی کند.

سفیر سابق ایران در پاکستان اضافه کرد: در حال حاضر رقبای انتخاباتی ترامپ به تدریج خود را برای انتخابات این کشور آماده می سازند. در چنین شرایطی ترامپ و تیم وی برای ارائه یک برآورد پیروز از عملکرد خودشان، اصرار دارند به نوعی جمهوری اسلامی را تا پای میز مذاکره کشانده و بدون هیچ گونه تغییری در رفتار و رویکردشان یک عکس یادگاری نیز بگیرند.

مردم‬ ایران متوجه تناقض گویی ها دولتمردان کاخ سفید هستند

منصوری ادامه داد: آمریکا از سویی در آستانه سفر نخست وزیر ژاپن به ایران تحریم های جدیدی علیه صنعت پتروشیمی ایران وضع می نماید و همزمان- به زعم خود- برای میانجیگری و کاهش تنش با ایران به دنبال اعزام میانجی به تهران است. اما دولت و ملت ایران متوجه تناقض گویی های دولتمردان کاخ سفید هستند و می بینند که آمریکا با وجود ادعاهایی که برای مذاکره و گفت و گو با ایران می نماید، در جنگ مالی مردم عادی را هدف قرار داده است.

این استاد دانشگاه یادآور شد: جمهوری اسلامی تجربه 70 سال رابطه با ایالات متحده را دارد و با توجه به این تجربه طولانی، طبیعی است که این کشور با یک میانجیگری، نمی تواند تمامی آنچه که در این سال ها بین دو کشور رخ داده را به سادگی تغییر دهد.

سیام *3061*2021

tafreh.ir: طفره | نگاه نقادانه به اخبار و رویدادهای روزانه

manotosport.ir: ورزش من و تو | مجله خبری و ورزشی، اخبار ورزشی

spaceweb.ir: مجله فضای وب | مجله فناوری های کابردی در گردشگری و مسافرتی

منبع: ایرنا
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 27777

به "خبرنگاران جواد منصوری: تصور عقب نشینی ایران در مقابل فشار حداکثری آمریکا اشتباه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران جواد منصوری: تصور عقب نشینی ایران در مقابل فشار حداکثری آمریکا اشتباه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید